maanantai 23. toukokuuta 2016

Ei mennyt ihan ku strömsössä..

Torstai, Perjantai ja Lauantai kului viimeisten ostosten ostamisessa ja rentoutuessa.
Perjantaina oli Paragonilla closing meeting, joka oli jälleen kerran aika turha. Sain tietää milloin taksi tulisi hakemaan minut sunnuntaina ja milloin olisi huoneen tarkastus. Tarkastus oli perjantaina ja mies nopeasti katsoi, että kaikki on paikallaa ja antoi minulle 100€ takuun takaisin ja todistuksen vaihdostani.

Lauantaina kävin Valletassa ja katselin Suomen peliä. Lähtö oli sunnuntaina 7 aamulla, joten pakkasin suurimman osan tavaroista ja siivosin huoneen.


    Asuntoni edusta.                          Kukkasia.



    Postilaatikko.


Sunnuntai aamu lähti käyntiin kello viiden herätyksellä. Viimeiset pakkaukset, siivoukset ja pedin petaaminen, aamupala ja valmiina lähtöön. Olin niin innoissani vihdoin päästä takaisin Suomeen. Olin odottanut tätä jo pari viikkoa innolla. Minua tultiin seitsemän aikaan hakemaan asunnon edestäni. Olin siis kaksi tuntia ennen lentoa kentällä, mikä oli aika paljon....
.....Mutta osoittautui minun onnekseni.

Eihän tämä olisi lähtö eikä mikään, jos jotain ei menisi pieleen. Huomasin nimittäin vähän ennen kahdeksaa, kun olin menossa baggage dropille,  että olin jättänyt käsilaukkuni kämpille!!! Siellä oli passini, lompakko ja kaikki muut tärkeät paperit. Pienoinen paniikki iski, miten saan ne takaisin siten, että kerkeän lennolle. Yritin etsiä Paragonin 24h puhelinnumeroa, mitä ei löytynyt netistä ja se numero oli minulla asunnolla olevassa laukussa. Jouduin siis menemään taksilla. Kerroin heille tilanteeni  ja että nyt pitää nopeasti päästä Burmarradiin ja takaisin.

Monet ovat saattaneet kuulla paikallisesta liikennekulttuurista, joka on aikamoinen. Täällä kaikilla on vähän omat säännöt. Noh, taksikuski tosiaan ajoi niin lujaa kun pääsi, tosin jos johonkin täällä olisin kuollut niin se olisi ollut tuo taksimatka.. Mutta päsimme nopeasti asunnolle ja ehjänä! Seuraava huoleni oli avaako kukaan minulle ovea, koska kello oli vasta 8 sunnuntai aamuna, mutta onneksi yksi kämppiksistä avasi nopeasti oven ja sain laukkuni!

Takaisin matkalla olin jo helpottunut, koska matkaan ei menisi kuin n. 10-15min ja kello oli 8.15. Eli kerkeisin hyvin lennolle. Maksoin taksista 50€, mutta se minun oli maksettava jos halusin päästä takaisin kotiin. Turvatarkastukset ja lento meno ilman ongelmia. Itseasiassa lento lensi hieman nopeammin kuin odotettu.



    Kämpillä, kaikki valmiina lähtöön.



    Tässä odottelin baggage dropia, en ollut vielä tajunnut jättäneeni laukkua.




    Maltan lentokenttä on pieni ja yksikerroksinen, joten koneisiin mennään "maan kautta"



    Nyt ollaan jo ilmassa, koko matkan oli selkeää ja aurinkoista!


-Vera


1 kommentti:

  1. Koska mikään menisi kuten Strömsössä.... :D Kuten jo viestiteltiin, hyvä että olet hengissä ja takaisin kotona.

    VastaaPoista